Penalizările Google, sunt rezultatul unei campanii SEO, mai pe româneşte de proastă calitate. Bineînţeles că, există metode prin care, poţi scăpa de aceste penalizări, şi să-ţi recuperezi traficul. Şi ca să mă fac cât mai explicit, penalizările sunt acele sancţiuni date de Google site-urilor care nu respectă acele condiţii de impuse. Penalizările pot fi de două feluri (sunt explicate mai jos), fiecare dintre ele având un anumit grad de sancţiune dacă îi pot spune aşa.

Cel mai simplu îţi dai seama că site-ul tau a fost penalizat de Google în momentul în care s-a făcut update. Dacă site-ul tău ranka bine şi avea un număr constant de vizitatori şi dintr-o dată toate astea s-au schimbat cu siguranţă ai fost penalizat de Google.

În cazul în care, deţii o afacere, un site sau un blog, vizitatorii de pe google sunt foarte importanţi. Prin aceste penalizări, site-ul tău în căutările de pe Google va dispărea. Indiferent dacă site-ul a avut o pozitie bună. Prin aceste penalizări, bineînţeles că traficul de pe blog, va scădea semnificativ.

Penalizare Google: Verificarea şi evitarea penalizărilor 

Penalizările Google, pot fi evitate. Prin diverse metode, cu puţina atenţie, vei reuşi să eviţi problema. Astfel, bătăile de cap în care vezi că traficul tău scade, vor dispărea. Există câteva metode prin care poţi evita penalizările, iar cele mai importante sunt următoarele:

  • supra optimizarea site-ului – o supra optimizare a site-ului poate duce la o penalizare din partea algoritmului Panda/Penguin.(puţin mai jos, voi explica mai multe despre Panda/Penguin). Deşi. în cele mai multe cazuri, cuvintele cheie te avantajează, din punct de vedere al traficului, uneori se întâmplă, ca o optimizarea prea ‘bună’ a cuvintelor cheie să te dezavantajeze. Caută cuvinte sinonime ale cuvintelor cheie şi foloseşte-le.
  • backlinkuri slabe – din punct de vedere calitativ backlinkurile pot fi o mare problemă. Încearcă să, nu cumperi diverse pachete de backlinkuri, pentru că de cele mai multe ori, nu te vor ajuta absolut deloc. Ştiu că e avantajos din punct de vedere financiar, dar nu te lăsa păcălit de acest aspect. Într-un timp prea scurt , multe backlinkuri pot dăuna site-ului tău. Mai există o posibilitate în care un blogger, îşi exprimă părerea referitoare la site-ul tău şi blogul lui e foarte slab calitativ, atunci printr-un mail scurt, frumos şi la obiect cere-i bloggerului să şteargă acel link pentru ca nu te ajută deloc, ba din contră, îţi dăunează.
  • conţinutul după cum spuneam şi in acest articol, este foarte important. În nici un caz nu copia continutul de pe alte site-uri. Un conţinut de valoare, cu informatii concrete este apreciat atăt de cititori, cât şi de Google. Prin conţinut, te vei diferenţia de restul site-urilor de pe nişa ta. În tot ceea ce publici pe site-ul tău, adu valoare.

NOTĂ: Mare atenţie când angajaţi un specialist SEO, la cunoştiinţele pe care le are.

Penalizare Google: Tipurile de penalizări

Penalizările sunt împărţite în două categorii.

Prima, numindu-se manuală, mai exact vei fii notificat în momentul în care, eşti penalizat. În cazul acestei penalizări, poţi verifica pe Google Webmaster Tools notoficarea de penalizare.Va fi catalogată drept Spam. Încearcă să eviţi această penalizare pentru că e cea care, îţi face cel mai mult rău site-ului, adica te va consta financiar mai mult.

Iar a doua, se numeşte penalizarea algoritmică. Prin această penalizare, Google te va penaliza fără nici o notificare, comparativ cu penalizarea manuala. Din fericire, aceasta penalizare nu este atât de gravă pe cât este cea manuală. Cel mai probabil, ţi se vor tăia câteva poziţii sau mai multe( depinde de caz), din rezultatele căutării site-ului tău pe Google.

După ce ţi-ai dat seama că site-ul tău este penalizat, trebuie sa ştii şi ce fel de penalizare ai primit(una din cele două de mai sus). Procedeul de remediere al penalizărilor fiind diferit.

Algoritmii care ne penalizează site-urile sunt:

  • Panda
  • Penguin

Fiecare dintre aceşti algoritmi, afectează site-ul într-un mod diferit. Majoritatea penalizărilor ale site-urilor care nu au avut astfel de probleme, sunt datorită ultimelor update făcute de Google.

În cazul unei optimizări SEO făcute de o firmă sau un specialist, atunci îţi va fi mai greu să îţi dai seama ce linkuri dăunează căutării site-ului tau pe Google. Astfel, online sunt multe instrumente foarte bune care pot identifica linkurile care îţi dăunează site-ului tau însă cele pe care le folosesc sunt:

  • Barracuda – este unul din cele mai cunoscute instrumente online. Ţi se conecteaza la contul Google Analytics;
  • Serpmetrics – îţi oferă un grafic al fluctuaţiilor în serp Google, Bing şi Yahoo;
  • Fruition – Îţi oferă posibilitatea să verifici 2 site-uri arătându-ţi updatele care au afectat site-ul tau;

Articol scris de Ursan Cristian.