Cum să alegi cele mai bune stații de încărcare pentru mașinile electrice?

Cum să alegi cele mai bune stații de încărcare pentru mașinile electrice?

Acum ai posibilitatea să instalezi în propriul oraș stații de încărcare pentru mașini electrice sau hibride plug-in. Așa că atunci când te afli în mișcare, poți să te bazezi pe aceste stații de încărcare rapide și eficiente, ele fiind prezente din ce în ce mai mult pe străzile orașelor și pe șoselele naționale din toată țara.

Stațiile de încărcare electrice sunt:

  • Intuitive – Ai nevoie doar de un card bancar sau de o aplicație specifică stației de încărcare pentru a porni o sesiune de încărcare
  • Rapide – Poți să ajungi la un nivel de încărcare de 80% a mașinii electrice în aproximativ 30 de minute
  • Sigure – Poți rezerva în unele cazuri o stație de încărcare direct prin intermediul aplicației

Într-o lume care se îndreaptă spre decarbonizare, misiunea stațiilor de încărcare este de a facilita tranziția energetică a mobilității. Poți contribui activ și tu la dezvoltarea electro-mobilității în România prin punerea în funcțiune a unei infrastructuri dedicate încărcării autovehiculelor din gama electrică și hibridă plug-in.

Oferta de vehicule electrice pe două roți poate fi completarea electrificării alături de alte accesorii și echipamente, precum și de servicii post-vânzare ale companiilor partenere stațiilor de încărcare. Iar prin furnizorii externi care acordă încredere și exclusivitate avem potențialul electric maximizat. Însă, prin partenerii din țara noastră care au ales dezvoltarea proiectelor lor de echipe profesioniste suntem siguri că vom se mări substanțial numărul stațiilor de încărcare electrice, considerând astfel că am reuși să mergem spre o imensă evoluție.

Recomandări de stații de încărcare electrică disponibile pe eOrion.ro

În următoarele rânduri urmează să vă prezentăm două stații de încărcare electrică care vă vor face viața mult mai ușoară. Aceste modele sunt disponibile pe site-ul eOrion.ro și pot fi achiziționate la prețuri foarte bine.

  • Statie de incarcare electrica I-CON Wallbox, Autostart, 4,6kW, conector T2 antivandal cu obturator, Gewiss GWJ3001A

Această stație este una dintre cele mai potrivite soluții de încărcare a mașinilor electrice. Aceasta poate fi alimentată la 220-230V și are o putere maximă de până la 4.5 kW. Stația nu este foarte voluminoasă, dar își demonstreză eficiența încă de la primele utilizări. Este ideală pentru uz casnic și privat, asigură o încărcare rapidă și este sigură și fiabilă.

Statie de incarcare electrica I-CON Wallbox, Autostart, 4,6kW, conector T2 antivandal cu obturator, Gewiss GWJ3001A

  • Statie de incarcare electrica I-CON Wallbox, Autostart, 22kW, conector T2 antivandal cu obturator, Gewiss GWJ3004A

I-CON Wallbox este o altă stație pe care v-o recomandăm din mai multe considerente. Primul și cel mai vizibil avantaj este reprezentat de dimensiunea redusă a acestui dispozitiv care poate fi alimentat la 380-400V. Puterea maximă de încărcare este de 22kW. Designul elegant și eficiența acesti stații o face potrivită atât pentru uz privat, cât și pentru uz casnic.

Statie de incarcare electrica I-CON Wallbox, Autostart, 22kW, conector T2 antivandal cu obturator, Gewiss GWJ3004A

În ultimii câțiva ani, mașinile au trecut la următorul nivel din punct de vedere al carburantului. Pe măsură ce tot mai multe vehicule electrice se îmbină pe autostradă spre 2030 și mai departe, stațiile de încărcare pentru autovehiculele electrice continuă să apară în diferite locuri. Dar cum ar putea aceleași baterii care fac să funcționeze periuța ta de dinți electrică să fie cele ce alimentează un vehicul de două tone care rulează de la 0 la 60 MPH în liniște totală?

Iată cum funcționează stațiile de încărcare pentru vehicule electrice și cum te pot acestea ajuta în propria gospodărie:

Când au apărut vehiculele electrice?

Tehnologia EV există încă din anii 1800, iar elementele de bază ale acelor vehicule electrice timpurii nu sunt prea diferite de cele de astăzi. Un suport de celule de combustibil reîncărcabile a furnizat puterea de a învârti roțile și de a propulsa mașina înainte, iar multe vehicule electrice timpurii puteau fi încărcate de aceleași prize electrice care alimentau anumite lumini și aparate din casele de la începutul secolului.

Deși poate fi greu de imaginat, o mașină putea fi alimentată cu baterii într-un moment în care principala sursă de trafic rutier erau trăsurile trase de cai, adevărul este că cei mai timpurii inovatori ai automobilelor au experimentat cu tot felul de sisteme de propulsie, de la pedale și abur la baterii și combustibil lichid. În multe privințe, părea că vehiculele electrice au avut o poziție de vârf în cursa către producția de masă, deoarece nu au nevoie de rezervoare masive de apă și sisteme de încălzire pentru a crea abur și nu eliberau fum și nici nu scoteau zgomot precum motoarele pe benzină sau cele pe diesel.

O pauză de aproape un secol

Cu toate acestea, vehiculele electrice au ajuns să piardă cursa din cauza anumitor factori. Descoperirea câmpurilor petroliere vaste a făcut benzina mai ieftină și mai disponibilă decât oricând, iar infrastructura îmbunătățită a drumurilor și a autostrăzilor a favorizat alimentarea mașinilor cu diesel sau benzină. În timp ce benzinăriile ar putea apărea aproape oriunde, electricitatea a rămas o raritate în zonele din afara marilor orașe.

Stațiile de încărcare a vehiculelor electrice funcționează prin valorificarea energiei electrice din mai multe surse, apoi distribuirea acestei energii către vehicul. În funcție de marca și modelul unui vehicul electric, există câteva prize standard și tipuri de baterii corespunzătoare pentru vehicule, dar, în general, un vehicul electric folosește energia electrică stocată în celulele sale de combustibil pentru a alimenta un motor care învârte fizic roțile – la fel ca modelele vechi pe care le-am menționat în rândurile anterioare.

Mai multe baterii pot furniza mai multă putere, dar creează și mai multă greutate pe care motorul va trebui să consume putere suplimentară pentru a o transporta. Mai puține baterii pot duce la o greutate redusă, dar și o autonomie mult mai scurtă și un timp de reîncărcare mai lent, ceea ce poate face călătoriile lungi mai dificile.

Lasă un răspuns