Content writer vs. “scriu articole contra cost”

Anunțurile de genul “scriu articole contra cost” sunt scrise de oameni care nici măcar nu au idee că ceea ce oferă se numește content writing. Sau mai grav decât atât, își imaginează că cei care o să le folosească serviciile nu știu cum să caute pe Google folosind numele corect al activității.

Am intrat pe câteva bloguri ai căror proprietari se oferă să scrie articole contra cost și îmi venea să urlu. Sfaturile mele pentru acești content writers de duzină:

  • În articolul de promovare nu mai asasinați limba română.
  • Dacă nu sunteți capabili să folosiți corect limba română, cine credeți că o să cumpere articole scrise de voi într-o limbă străină?
  • Încercați să aveți idei coerente. Frazele incoerente (fără un predicat, în care ați uitat de la ce ați plecat) nu vă ajută.
  • Folosiți diacritice. Cei care cumpără articole voastre (chiar dacă pe siteul unde le publică nu folosesc diacritice) apreciază profesionalismul.
  • Limitați-vă la domeniile pe care le cunoașteți. Expresii de genul “scriu articole contra cost în absolut orice domeniu” trezesc suspiciunea oricui.
  • Prezentați un portofoliu. Asigurați-vă că portofoliul conține materiale de calitate.
  • Prezentați experiența care vă recomandă pentru a scrie în acel domeniu. Nimeni nu cumpără articole despre turism scrise de un tânăr de 17 ani care a văzut 2 hoteluri în toată viața lui. În schimb este foarte probabil să le cumpere de la cineva care a lucrat 3 ani într-o agenție de turism și cunoște problematica.

Și cel mai important sfat: nu mai folosiți cuvinte cheie în materiale scrise. Un comunicat de presă în care găsesc expresii gen “jocuri Barbie” (în loc de “jocuri cu păpuși Barbie”) sau “fotograf nunta Bucuresti” (în loc de “fotograf pentru nunți în București”) îl ignor. Este timpul să aflați că Google penalizează aceste “exact match keywords” și favorizează scrisul natural. De exemplu, dacă o să căutați pe Google “actualizare pagerank” o să vedeți că primul rezultat este un articol scris de mine cu titlu “V-ați pregătit pentru actualizarea de PageRank?”, iar articolul “Următoarea actualizare Google Pagerank” este pe locul 2. Deci, scrieți pentru oameni, nu pentru motoare de căutare.

Scris pe 21 iulie 2013 de Laurențiu Trofoșilă

Lasă un răspuns