Anual un procentaj foarte mare din noile domenii înregistrate au un nume prost sau foarte prost ales, mai exact mă refer la cei care aleg un nume de domeniu foarte lung, doresc să-şi facă un blog românesc dar numele domeniului e în limba engleză, folosesc cuvinte în nume care nu are nici o relevanţă şi lista poate continua, dar mă opresc aici.
Puţin mai jos voi încerca să creez cel mai bun tutorial care să te ajute să îţi alegi un nume bun pentru viitorul tău blog/site.
În momentul în care doreşti să-ţi creezi un blog/site numele domeniului e extrem de imporant, atăt de important încăt poate însemna succesul pentru tine mult mai repede decăt te-ai fi aşteptat.
În primul rând ai nevoie de un domeniu şi un pachet de găzduire.
Creează un brand pentru un marketing personal
În cazul în care doreşti să creezi un brand personal poţi folosi şi chiar e recomandat asta doar în cazul în care eşti serios, hotărât şi eşti ferm convins că nu vei abandona proiectul peste 1/2/3 luni şi vei persista pentru a reuşi ceea ce ţi-ai propus. Totodată numele te poate ajuta şi în anumite campanii de marketing fie pe social media, fie prin email, chiar foarte mult.
Ca şi exemple o să încerc să-ţi dau atât nume de domenii, cât şi nişte nişe bune.
Dacă eşti pasionat de fitness de exemplu poţi să-ţi foloseşti numele, exemplu:
- www.ursancristian.ro – numele meu de exemplu, l-aş folosi în cazul în care aş fii un antrenor de fitness şi aş dori să-mi creez un nume cunoscut în mediul online. Numele tău îl poţi folosi foarte bine la orice tip de site/blog pe care doreşti să îl creezi, indiferent de nişa. Folosirea propriului nume tinde şi către un blog personal, dar nu neapărt.
- www.antrenamentcuteo.ro – acest nume de domeniu poate face referire la antrenament în sala de fitness, antrenament la înot etc.
- www.englezacupaul.ro – exact la fel ca şi mai sus, creezi un brad personal cu numele tău.
Research de cuvinte cheie
Înainte de toate, neapărat trebuie să faci acest lucru. Mai exact pentru nişa pe care ai ales-o caută cuvinte cheie sau idei de cuvinte cheie.
Un factor extrem de important în optimizarea SEO.De recomandat să ai între 1% şi 7% dar cel mai indicat e între 3% şi 5%.Dacă la 1000 de cuvinte folosim de 30 de ori un cuvânt cheie înseamnă ca avem o densitate de 3%.
Pasul1: Determinarea nişei
În primul rând hotărăşte-te care e nişa site-ului tău până nu vei face acest lucru nu merge mai departe.
Pasul 2: Determinare cuvintelor cheie
După ce ai ales nişa alegeţi cu grijă cuvintele cheie.Îţi voi prezent mai jos 2 unelte pentru a face acest lucru:
- Google Keyword Tool – unul dintre cele mai cunoscute şi folosite unelte pentru alegere cuvintelor cheie.
- Google – atunci cănd tastezi un cuvânt anume şi să luam exemplu carti. Am primit anumite cuvinte grupuri de cuvinte cheie pe care le vom verific cu Google Keyword Tool.
După ce ai făcut research-ul de cuvinte cheie te poţi gândi la numele domeniului.
Acum ai posibilitate ca să introduci un cuvânt cheie în numele domeniului şi ca exemplu:
- www.invataengleza.ro – un nume bun în cazul în care doreşti să-ţi creezi un site cu diverse cursuri de limba engleză
- www.gatimimpreuna.ro – în cazul unui blog de gătit
- www.stupisialbine.ro – de exemplu aici am folosit 2 cuvinte cheie pentru acestă nişă
Ce să NU fac când voi alege numele domeniului ?
1.NU indroduce diacritice
Sub nici o formă nu-ţi alege un nume de domeniu cu diacritice. Vizitatorii noi de pe site, se vor uita doar în trecere la numele domeniului îndejuns pentru a-l reţine (asta dacă îi interesează site-ul tău).
Aproape nimeni nu o să ţină minte că defapt adresa site-ului e www.mieredealbină.ro şi nu www.mieredealbina.ro. E una din cele mai mari greşeli în alegerea numelui.
2.NU-ţi alege un nume de domeniu lung
Multe persoane greşesc în momentul acesta. Vor un nume cât mai explicit,detaliat şi îşi aleg un nume prea lung de domeniu. De evitat astfel de nume:
- www.mieredealbinapentrutine.ro
- www.antrenamentfoartebun.ro
- www.mancaregatitausor.ro
Eu aş recomanda să nu se depăşească 15 litere,fără numere şi fără semne de punctuaţie cum ar fii cratima, virgula, punct etc.
Generalităţi în alegere numelui pentru blog
- Foarte important e că trebuie să fie uşor de reţinut – eu am păţit chiar de curând, am intrat pe un blog gratuit al unei tipe, era interesant blogul însa avea un nume foarte lung şi obosit fiind l-am uitat(căutam ceva pe google, aşa am dat de blogul respectic)
- Să nu se folosească cuvinte cu litere dublate
- Să fie uşor de scris
- Pentru afaceri locale de exemplu să se folosească numele oraşului de activitate în domeniu ca exemplu: www.pieseautocluj.ro, www.calculatoarecluj.ro
- Dacă vei avea un blog românesc pune-i extensia.ro astfel te vei adresa românilor, daca va fii un blog internatinal alege extensia.com, în acest caz te vei adresa la nivel înternaţional. Evită situatiile de genu:www.romaniarade.it(.it – de la Italia)
- Trebuie să conştientizezi faptul că numele domeniului reflectă munca ta
- Dacă ai o firmă, neapărat numele domeniului să fie numele firmei
Pentru verificare valabilitătii domeniului intră pe www.rotld.ro – grăbeşte-te până nu îl cumpără altcineva.
Ceea ce am scris mai sus sunt cele mai importante puncte de care trebuie să ai grijă când îţi alegi numele de domeniu. Te invit ca mai jos şa îţi exprimi părere vizavi de informaţia găsită în acest articol.
Mult succes.
Articol scris de Bogdan Pitaru.