Recenzie carte: Lupul Roșu – Liza Marklund

Nu am fost niciodată un mare amator de cărți polițiste, dar cele ale autorilor nordici au un stil aparte. Dintre toți am rămas un fan consecvent al seriei Lizei Marklund, cu a sa eroină Annika Bengtzon, jurnalista minune de investigații care face slalom între crimele pe care le dezleagă mereu înaintea poliției și viața de familie tumultoasă. Lupul Roșu este o carte care merită citită.

Păreri carte Lupul Roșu – Liza Marklund

De data aceasta încearcă să dezlege enigma privind moartea unui ziarist din Lulea, un oraș suedez aflat la Cercul Polar. Cum era de așteptat totul ia amploare, urmează altele aparent fără legătură între ele. Între timp Annika se implică și în dezlegarea unui mister vechi de 40 de ani, aruncarea în aer a unui avion F-21 de la baza aeriană locală. Pentru noi devine un prilej să descoperim societatea suedeză a anilor ’60, marcată de teribilismul unui grup de tineri fanatici maoiști, care luptau cu necruțătorul (cum îl vedeau ei) capitalism. De aici se nasc legăturile între crime, puse pe seama temutului Ragenwald, fostul lider devenit terorist internațional, care se întoarce pentru a își revedea vechii colegi fanatici. Atunci când apare ca posibilă implicarea ministrului suedez al culturii, deja pare că autoarea supralicitează niște situații, dar fără a fi per ansamblu deranjant.

La redacție Annika își pierde din influență, decredibilizându-se în ochii șefului, cu atât mai mult cu cât acțiunile sale afectează interesele patronilor. Nici în viața de familie lucrurile nu sunt roz, soțul său Thomas, sătul să fie ignorat, căzând rapid în brațele blondei Sophia, care știe să îi întrețină abil orgoliul masculin.

Probabil Editura Trei a publicat în ordine greșită ultimele două volume ale seriei, pentru că știm deja ce se întâmplă cu relația celor doi soți.

În final, pentru a înlătura posibila platitudine, intervine o schimbare de situație, binevenită pentru amatorii genului.

Fără a fi o capodoperă, cartea nu îi va dezamăgi pe iubitorii de thriller. Eu zic că merge la fix pe plajă sau la munte.