Nu sunt deloc singulare situatiilein care masina incepe sa aiba un consum ridicat de ulei. Si cum cei mai multi posesori de masini incep sa se teama in momentul in care motorul consuma ulei, lucru de ingrijorat, ne-am gandit sa vorbim despre ce ar trebui sa faci in momentul in care constati ca motorul masinii tale consuma prea mult ulei.
Ce rol are uleiul de motor?
Cel mai cunoscut scop al uleiului pentru motor tine de a reduce uzura ce se produce la sau in motor, pentru ca astfel se formeaza un fel de lubrifiant intre intreg ansamblul de piese ce sunt in miscare.
Se stie ca atunci cand un metal freaca pe alt metal, temperaturile produse pot fi foarte mari, astfel ca e nevoie de un lucru mecanic de proportii in cazul motorului. In acelasi timp, toate piesele ce realizeaa ansamblul numit motor pot avea in componenta lor anumite elemente cu coeficientei de dilatare variabili, si pentru temperaturile prea mari, acest lucru ar putea sa duca chiar la blocaera motorului, asta intamplandu-se si atunci cand instalatie pentru racire nu mai functioneze la reala sa capacitate.
Tocmai din cauza acestui lucru trebuie sa utilizezi ulei de motor, deoarece acesta va forma un fel de strat de rezistenta, si deci se usureaza lucrul mecanic, asigurandu-se deci o racire de care motorul este dependent.
Motivele pentru care motorul poate sa consume prea mult ulei
Trebuie sa stii ca orice masina consuma ulei, dar totul depinde doar de cantitatea de ulei consumata de catre o masina. De exemplu, daca te vezi nevoit ca din 1.000 in 1.000 de kilometri sa adaugi ulei de motor, in mod cert autoturismul tau are o problema. Chiar daca multi soferi si detinatori de masini nu acorda prea mare importanta acestui fapt, in timp vor incepe sa apara probleme la motorul masinii. Dar, sa treceme in revista cele mai multe dinter motivele pentru care motorul poate sa consume ulei.
- Uzura segmentilor – pentru aceasta situatie, trebuie sa stiti ca scopul segmentilor de motor este de a putea izola posibilele gaze din camera de ardere de sistemul de ungere al autoturismului. Daca segmentii prind uzura, uleiul de motor va trece printre ei, ajungand astfel in camera de ardere, aici fiind ars alaturi de carburantul masinii, iar apoi evacuand pe toba de esapament un fum albastrui.
- Turbocompresorul dereglat – masinile ce vin dotate cu turbocompresor pot prezenta cu timpul pierderi de ulei, pentru ca are are un rol important in axul central, acest lucru facand ca uleiul sa se poata streuca printre garnituri, astfel ajungand pana la admisie sau chiar pana la evacuare. Apoi, uleiul va ajunge sa fie ars, iar masina va emite acelasi fum de culoare albastra. De mentionat ca aceasta problema se intalneste in special al la masinile ceva mai moderne ce sunt dotate cu motoare tip “turbo-diesel”
- Uleiul este subtire – cu totii trebuie sa fim constienti de faptul ca la motorul autoturismului trebuie pus doar uleiul pe care producatorul il recomand, si nu orice ulei pe care il gasim pe toate rafturile. Daca nu te vei axa pe recomandarile producatorului, risti sa treci prin niste probleme tare neplacute. Daca uleiul de motor nu este atat de vascos pe cat ar trebui, aceasta va trece fara probleme printre segmenti, printre supape si chiar prin axul turbinei, fara a se tine cont daca acestea sunt uzate sau nu. Apoi, uleiul se va arde si se va emana acel fum de culoare albastra. Dar, daca autoturismul tau de exemplu emana fum de culoare alba, problema ar putea sa fie de la pompa de injectie, sau mai rau, de la injectoarele masinii.
Cost reparatie
Daca masina ta consuma de la un timp prea mult ulei, fapt ce il vei putea realiza rapid, iti recomandam sa apelezi la serviciile unui mecanic specialziat, pentru ca problema sa fie observata clar si rezolvata ca la carte, fara a putea afecta alte componente ale masinii, precum motorul.
Dar, costul schimbului de ulei nu este deloc unul piperat, iar un mecanic iti va putea cere in jur de 150 de lei pentru a putea realiza acest schimb, pret in care manopera va fi inclusa. La acest pret trebuie sa mai adaugi doar pretul uleiului de motor, acesta variind in functie de tipul de ulei recomandat.